Після публікації матеріалу на платформі SPARK, ми публікуємо українську версію у блозі.
Історія Hip Park. Як запустити успішний бізнес без інвестицій
У 2012 році засновники української компанії Hip Park встановили свій перший мотузковий парк у Дніпрі. Проєкт був більш ніж вдалим, тому Дмитро Тараба, Ілля Капінус та Олексій Бокоч обладнали ще кілька тайпарків в інших містах та вирішили масштабуватись — почали створювати повноцінні кастомізовані дитячі майданчики. Сьогодні Hip Park можна сміливо назвати одним із лідерів ринку. Вони реалізують величезну кількість проєктів в Україні, часто співпрацюють із закордонними замовниками та продовжують робити вагомий внесок у розвиток інфраструктури нашої країни.
Стартап, який зміг
Hip Park починали як звичайний стартап із тією лише різницею, що стартових інвестицій не було. Усі гроші, отримані за перші проєкти, були вкладені у розширення бізнесу, інструменти брали у друзів та знайомих, матеріали купували з передоплати замовлень, а виробництво облаштували у дворі батьківського будинку Дмитра Тараби.
Зараз Hip Park має просторий цех і офіс, у штаті працюють понад 70 людей, йде активний набір нових співробітників. Проте одна річ залишилася незмінною — більша частина коштів за реалізовані проєкти вкладається у розвиток компанії.
І це чималі гроші. У компанії не приховують, що не економлять на виробництві майданчиків. Засновники з самого початку вирішили використовувати якісні матеріали, закладати у вартість проєктів тестування нових рішень, а також дотримуватись усіх вимог безпеки, внаслідок чого ціна суттєво збільшується. У середньому спроєктований з нуля майданчик із трьома локаціями для дітей різного віку коштує $30 тисяч.
Найдорожчий проєкт Hip Park — це масштабний дитячий комплекс для внутрішнього двору ЖК «Файна Таун». Його бюджет становив приблизно $260 тисяч. Реалізація цього проєкту стала поворотним етапом у житті компанії. З того часу Hip Park почали сприймати як одного з кращих виробників ексклюзивних дитячих майданчиків для елітних житлових кварталів.
Зараз компанія робить не лише дитячі локації. Вона також займається виробництвом, встановленням та обслуговуванням різноманітних спортивних майданчиків, мотузкових парків, скеледромів та інших розважальних комплексів.
Як невеликому стартапу вижити серед конкурентів
Співзасновник Hip Park Дмитро Тараба тривалий час займався дистрибуцією товарів для активного відпочинку. Він часто їздив на міжнародні виставки, знайомився з трендами та розумів, куди рухається ринок. Виходячи з цього, вже при розвитку свого бізнесу він вирішив орієнтуватися на західну якість виробництва та надання послуг. У результаті Hip Park відразу зробили акцент на кількох аспектах:
- високий рівень сервісу;
- ретельне опрацювання деталей, прагнення до бездоганної якості;
- турбота про розвиток та безпеку дітей — при проєктуванні обладнання та локацій враховується дитяча психологія та фізіологія;
- турбота про екологію та естетичний вигляд майданчиків;
- ексклюзивність — кожен проєкт унікальний та розробляється з нуля;
- постійний розвиток співробітників, покращення навичок та впровадження передових рішень.
Завдяки цим особливостям Hip Park гідно справляються з проблемами, що виникають, і витримують конкуренцію, зокрема з компанією «Гойда». Тоді як інші виробники заточені на розширення кількості замовлень, Hip Park реалізує близько 5–6 проєктів на місяць, зосереджуючись на їхній якості. У період карантину, коли замовлень небагато, ця тактика себе цілком виправдовує.
У компанії вважають, що здорова конкуренція та проблеми, з якими так чи інакше стикається бізнес, допомагають адаптуватися, розвиватися та покращувати сервіс. Головне — бути гнучкими та прагнути принести користь суспільству. Наприклад, робити міста комфортними та більш затишними, а їхніх жителів надихати на активність та подолання власних обмежень. Саме так звучить місія Hip Park і, здається, їхні слова не розходяться з діями.